Termeni și condiții
Acești termeni și condiții reglementează furnizarea serviciilor de comunicații electronice (internet și televiziune) de către Mondo-Byte SRL, în conformitate cu legislația română și europeană aplicabilă, inclusiv Legea nr. 506/2004, OG 111/2011, Decizia ANCOM nr. 158/2015, Decizia ANCOM nr. 1112/2017, Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) și Codul Civil.
1. Definiții
- Furnizor/Operator: Mondo-Byte SRL, operator de servicii de comunicații electronice.
- Beneficiar/Utilizator/Client: orice persoană fizică sau juridică ce beneficiază de serviciile furnizorului.
- Contract: acordul încheiat între Furnizor și Beneficiar privind furnizarea serviciilor de comunicații electronice.
- Servicii de comunicații electronice: serviciile de acces la internet și/sau retransmisie TV (CATV), precum și orice alte servicii conexe sau suplimentare.
2. Obiectul contractului
Obiectul contractului îl constituie furnizarea de către Operator, la solicitarea Beneficiarului, a serviciilor de comunicații electronice (internet, CATV, alte servicii conexe), precum și vânzarea, predarea sau închirierea echipamentelor necesare, în condițiile și termenii contractuali, în schimbul plății tarifelor practicate de Operator.
3. Încheierea și durata contractului
- Contractul se încheie pe durată determinată (12 sau 24 luni) sau nedeterminată, conform opțiunii Beneficiarului, și intră în vigoare la data activării serviciilor.
- După expirarea duratei minime, contractul se prelungește automat pe perioadă nedeterminată, dacă niciuna dintre părți nu notifică rezilierea cu cel puțin 30 de zile înainte de scadență.
- Rezilierea anticipată a contractului pe durată determinată poate atrage plata unor taxe de instalare sau returnarea echipamentelor, conform contractului și legislației.
4. Furnizarea serviciilor
- Operatorul va instala și activa serviciile în maximum 15 zile calendaristice de la semnarea contractului, dacă nu se prevede alt termen sau nu există impedimente imputabile Beneficiarului.
- Furnizarea serviciilor este condiționată de plata la zi a abonamentului lunar și a oricăror alte tarife aferente.
- Operatorul va asigura funcționarea serviciilor la parametrii contractuali și va remedia defecțiunile reclamate în maximum 72 de ore, cu excepția cazurilor de forță majoră sau a celor neimputabile Operatorului.
- Operatorul nu răspunde pentru întreruperi cauzate de factori externi, forță majoră, intervenții neautorizate, lipsa accesului la echipamente sau alte cauze prevăzute de lege și contract.
- Operatorul va informa Beneficiarul cu privire la orice modificare a tarifelor, condițiilor contractuale sau a parametrilor serviciilor, cu cel puțin 30 de zile înainte de intrarea în vigoare.
5. Drepturile și obligațiile părților
5.1. Drepturile și obligațiile Operatorului
- Să instaleze, activeze și întrețină serviciile contractate, în condițiile și termenele stabilite.
- Să asigure funcționarea rețelei 24/7/365 și să remedieze defecțiunile în termenul contractual.
- Să acorde despăgubiri proporționale cu perioada de nefuncționare, dacă serviciile nu sunt disponibile peste limita de 97% lunar (21,6 ore/lună), la cererea scrisă a Beneficiarului.
- Să refuze furnizarea serviciilor dacă nu este posibilă tehnic, juridic sau comercial, sau dacă Beneficiarul are datorii restante.
- Să prelucreze datele cu caracter personal ale Beneficiarului conform GDPR și legislației aplicabile.
- Să asigure accesul la informații privind parametrii de calitate ai serviciilor, procedura de măsurare și procedura de reclamații, conform ANCOM.
5.2. Drepturile și obligațiile Beneficiarului
- Să utilizeze serviciile conform legii, fără a afecta rețeaua sau alți utilizatori.
- Să achite la timp contravaloarea serviciilor și a oricăror alte taxe sau penalități contractuale.
- Să anunțe prompt orice defecțiune sau problemă tehnică și să permită accesul Operatorului pentru remediere.
- Să nu intervină neautorizat asupra rețelei sau echipamentelor Operatorului.
- Să returneze echipamentele puse la dispoziție în custodie la încetarea contractului.
- Să obțină pe propria cheltuială autorizațiile necesare pentru instalarea serviciilor, dacă este cazul.
- Să nu utilizeze serviciile în scopuri ilicite, frauduloase sau contrare ordinii publice.
6. Accesul pe proprietatea privată
- Beneficiarul acordă Operatorului dreptul de acces pe proprietatea sa privată pentru instalare, întreținere, reparații, modernizare, extindere și alte operațiuni necesare pentru asigurarea serviciilor.
- Operatorul va anunța Beneficiarul cu cel puțin 3 zile înainte de efectuarea lucrărilor, cu excepția urgențelor.
- Beneficiarul se obligă să asigure accesul neîngrădit și să nu interfereze cu echipamentele Operatorului sau cu personalul autorizat.
- Dacă accesul necesită autorizații speciale, Beneficiarul va colabora cu Operatorul pentru obținerea acestora.
7. Reclamații și despăgubiri
- Reclamațiile pot fi depuse verbal, telefonic (0232.716.134 sau 0748.111.354), la punctul de lucru, în scris, prin poștă, fax sau e-mail (office@mondo-byte.ro).
- Operatorul va răspunde la reclamații în maximum 30 de zile lucrătoare de la primire.
- Termenul maxim de remediere a deranjamentelor este 72 de ore de la înregistrarea reclamației, cu excepția cazurilor de forță majoră sau neimputabile Operatorului.
- Despăgubirile pentru nerespectarea termenului de răspuns la reclamații sunt de 0,5 lei/zi întârziere.
- Despăgubirile pentru nefuncționarea serviciilor se acordă proporțional cu perioada de nefuncționare, conform legislației și contractului.
- Clientul poate contesta factura în termen de 30 de zile de la emitere, iar Operatorul va răspunde în 30 de zile calendaristice.
8. Încetarea contractului
- Contractul poate înceta prin acordul părților, la expirarea duratei minime sau prin denunțare unilaterală cu notificare prealabilă de 30 de zile.
- Operatorul poate rezilia contractul de drept în caz de neplată, încălcarea obligațiilor contractuale sau legale, fraudă, furnizarea de informații false, prejudicierea rețelei sau a altor utilizatori.
- La încetarea contractului, Beneficiarul va returna echipamentele puse la dispoziție și va achita eventualele sume restante.
9. Confidențialitate și protecția datelor
- Părțile nu pot dezvălui informații contractuale fără consimțământul celeilalte părți, cu excepția solicitărilor legale ale autorităților.
- Datele personale sunt prelucrate conform Politicii de confidențialitate și GDPR. Beneficiarul are dreptul la informare, acces, rectificare, ștergere, restricționare, opoziție și portabilitate a datelor.
- Beneficiarul poate solicita oricând ștergerea sau restricționarea prelucrării datelor, cu excepția cazurilor prevăzute de lege.
10. Forța majoră
- Forța majoră exonerează de răspundere partea care o invocă și dovedește, conform legii.
11. Limite de responsabilitate
- Operatorul nu răspunde pentru pierderi directe sau indirecte, pierderea unor oportunități sau beneficii nerealizate de Beneficiar sau terți, ca urmare a nefuncționării serviciilor, cu excepția reducerii proporționale a abonamentului pentru perioada de nefuncționare.
12. Legea aplicabilă
- Contractul este guvernat de legislația română în vigoare. Modificarea legislației nu afectează valabilitatea celorlalte clauze contractuale.
13. Soluționarea litigiilor
- Litigiile se soluționează pe cale amiabilă, iar dacă nu este posibil, de instanțele judecătorești competente.
- Clientul se poate adresa ANCOM (www.ancom.ro), ANPC (www.anpc.ro) sau instanțelor competente pentru soluționarea reclamațiilor sau litigiilor.
14. Modificarea contractului
- Operatorul poate modifica termenii și condițiile contractului, tarifele și serviciile conexe, cu notificare prealabilă de 30 de zile. Beneficiarul poate denunța unilateral contractul fără costuri suplimentare dacă nu acceptă modificările.
- Operatorul poate cesiona drepturile și obligațiile contractuale către o altă entitate, cu notificarea Beneficiarului.
15. Alte clauze
- Metodologia de determinare a vitezei maxime și normale pentru serviciul de internet este disponibilă pe www.netograf.ro și în contract.
- Procedura de reclamații, termenele de răspuns și despăgubirile sunt detaliate în contract și pe site-ul Operatorului.
- Prezentul contract înlocuiește orice alte înțelegeri anterioare privind serviciile contractate.